2016 (elisabethmelby)
Hjem Add Om meg Kontakt

0

2016

Det har skjedd mye siden siste innlegg og kort oppsummert s har jeg byttet arbeidsplass( men ikke arbeidsgiver) fordi mitt kjre Trento ble utsatt for store skader etter en brann i bygget vi holdt til i, og nesten alt av utstyr ble delagt. En periode var vi i lokalene til idrettshallen her, men over tid var ikke det funksjonelt i det hele tatt. Joda, en tragedie var det, men materielle ting kan erstattes. Men det ble et par- tre mnd med lite inntekt, siden kundemassen ble mindre, og lokalene drlig egnet til PT kunder. Det siste halve ret har vi vrt etablert i et bedre lokale og jeg er i ferd med bygge opp en litt strre kundemasse igjen. 

Treningsmessig gikk det fryktelig tregt fram mot jul, hvor jeg ogs hadde en lang sykdomsperiode(innkl. hele jula)med flere uker uten vettug trening. I tillegg mye plager med hamstring skaden, s min siste lpekt var 12. desember 2015 !!! 

Det jeg tror er resultat av mye frakting og lfting av utstyr, ut og inn av bilen, ned bratte trapper og opp igjen, lfte vektstenger p 30-40 kg opp p skuldrene til kunder fordi vi ikke hadde stativ til begynne med i de midlertidig lokalene, s har jeg visstnok pdratt meg en "begynnende prolaps".  Idiotisk men hva gjr man ikke for f jobbet. Etter flere runder med MR og en slunken lommebok, s er jeg endelig litt klokere hva rygghelsen min angr. Ikke minst er jeg evig takknemlig for ha en fysioterapeut som kollega og god venn, som jeg kan plage med sprsml og f god behandling av. Ekke s ille egentlig, det er bare ta litt bedre vare p ryggen, trene meg sterkere og gjre ting riktig. Aldring fr jeg ikke gjort noe med(hehe) men mye kan bremses med trene bra, og ikke minst riktig ;-) Litt snusk blir det etterhvert nr man lever et aktivt liv ;-) En periode i februar/mars har smertene i ryggen vrt s ille at jobbe har vrt uaktuelt, akutt smertebehandling med spryter hos legevakt, uker uten kunne sitte, en hel uke liggende p soffan + et par helger. Morfin innabords som eneste utvei for smertelindring, til og med p jobb for holde ut :-/

Men den som er tlmodig fr som oftest litt bedre resultater etterhvert!! N skriver vi 8. april og jeg er mer optimistisk og motivert enn p lenge :-) Jeg har vrt syyyykt flink til gjre velser for rygg og hamstring, og n har jeg ftt god betaling for det. Heldig er jeg, som jobber p et treningsenter, for da kan jeg stadig gjre noen velser mellom kunder og gruppetimer ila dagen :-)

2016 har s langt vrt greit treningsmessig og timer p sykkel har vrt slik: (samlet tid p spinningsykkel, balanserulla, p spinningsykkelen jeg har hjemme + utesykling)  Jan: 35,5 timer Febr: 29 timer(l rett ut p soffan i en uke. Mars: 27 timer ( ble mye skiging i psken) Hittil i april har jeg 14,5 timer, s april skal bli bra :-) Mlet denne uka er 12 timer.  Har hatt en super treningsuke hittil. En terskelkt p sykkel(5x10 min intervall), en kortintervall (begge er instruktrtimer)en bakkeintervall ute( 5x7min I-s4-5), 3 t 15 min rolig sykling. I tillegg har jeg hatt to supre styrkekter denne uka:

KT 1:  Kneby: Spes.oppv: 8x20 kg ,10x30kg, 8x40kg,6x50kg,3x60kg 
Utfall bakover i slynge p ustabilt underlag(bosuball) 4 set 6 reps m/10 kg vektskiver( uten vektskiver p hyrebeinet pga svakere hamstr) 
Beinpress: 6 reps 100 kgx3, 6 reps 110kgx3.

KT 2: 

3x12 Step up, 3x12 lrcurl i TRX, marklft 8x50kg,6x60kg,4x70kg, styrke/stabilitet i brystrygg, kneby: 8x30kg,6x40kg,6x50,4x60kg, RKC-planken 3x30sek, utfall bakover i slynge 3x6 p hvert bein, 4x12 sit ups, beinpress 3x6 reps med 120 kg. 

Motivasjonen er som sagt helt p topp og n gleder jeg meg til fortsettelsen. Kanskje blir det en bedre sesong enn 2015 ??? I alle fall ser utsiktene mye bedre ut enn samme tid i fjor :-)  Mlet er klare ke terskelwatten, trene smart og klare f ned tidene mine p ulike ritt, forutsett at de ytre faktorene er forholdsvis like(vr og fre). Og ikke minst: HOLDE MEG SKADEFRI OG HA DET MORO P SYKKELEN :-)

Elisabeth :-)

 

 






  • Kommenter her
    Design og koding: Ina Anjuta
    hits