Hedmarksvidda rundt 2014 (elisabethmelby)
Hjem Add Om meg Kontakt

Hedmarksvidda rundt 2014

Søndag 29. juni var det duket for nytt sykkelritt med start på Budor skistadion. Oppladningen var vel ikke den beste siden vi var i et hyggelig grillselskap kvelden føre og dro opp til Hamar kl 2300 på kvelden. Var fremme kl 0100 men der var det jo liv og røre ettersom det var musikkfestival. Vi skulle liksom prøve å sove litt og det rett over studentpuben Greger's. Musikken dunket i kroppen min der jeg lå og prøvde å få sove 0230 om natta. Jaja, ikke verdens undergang det. Jeg liker fest og moro. Verre var det med nakken, SOM VANLIG!!!. Putta innpå et par paracet, som ikke hjelper, kl 0715 på morran. Lå og dorma til 0945. Opp og fint llte motivert for sykkelritt, men det hjalp å få kroppen litt i gang. Stakk av gårde 1045, som egentlig var litt i seneste laget. Henting av startnr var et stykke å gå fra parkering og pluss dokø så gikk tida. Så skjedde det: Da jeg skulle pumpe opp bakhjulet så knakk ventilen da jeg skrudde opp plasthylsa.....SATAN!!!! Det ble stress!! I stedet for å få de siste 15 minuttene til oppvarming var det bare å begynne å mekke :-( Slangeløse dekk er fylt med guffe som måtte ut, inn med slange å pumpe som et uvær. Jaja, sånt kan skje, men typisk rett foran en konkurranse!! Gudskjelov var JT med å fiksa <3 Kasta meg på sykkelen og dura til start. Havna bakerst og når starten gikk vàr det bare begynne å hente inn folk. Et stykke på asfalt, utforkjøring passa meg bra da. Det gikk så mjølkesyra herja men kom da forbi en del så jeg fikk en bedre posisjon inn på stien, men kunne nok ha ligget enda lengre fram. STI er min greie og der er jeg nok best. Med sykkelen jeg har nå, så eier jeg stort sett ingen hemninger når adrenalinet suser og farta blir stor. GØY GØY!! Mye stigning til å begynne med og det tapper krefter når man må hente inn plasseringer. Helt jævlig følelse av at dette går ikke, dukket opp i hodet mitt, og plutselig var jeg i søndagstempo følte jeg. Ga litt F og tenkte jaja, det er jo bra trening da. Jeg syns bare det gikk såååå sakte, men så kom piffen tilbake og stå på viljen var i fokus igjen :-) Vondt vondt og enda vondere..... Jeg kjørte skikkelig på kanten i enkelte stipartier og kapra noen plasser her og der. Men det er jo ikke mannfolka jeg skal slå, gøy det også, men det gir ingen pallplass...... Jeg måtte fram og plukke jenter. Hadde ei i sikte, vi kjørte sammen. Vi var i samme gruppe, noen ganger foran, noen ganger litt bak. Jeg var bedre enn henne på sti, men hun var rå på flatene og hadde et par " sykkelkollegaer" som pakket henne inn og dro henne med. To kilometer føre mål ble jeg straffet for at jeg hadde vært dårlig på ernæring.....krampa kom i venstre bein, i m. gracilis tror jeg, og jeg måtte tråkke på lette gir. Da dro gruppa og jeg ble aleine :-( Fikk sykla meg litt igang igjen og slengte meg med 5 karer som kom i full fart den siste kilometeren mot mål. Jeg inviterte til spurt og spurt ble det!! Delte 2. plassen med en kar som var minst 10 år yngre. Flaut for han, moro for meg ;-) Alt i alt en ok innsats (med forbedringsmuligheter) en 3. pl i klassen og 6. plass totalt av damene :-) Jeg pleier å være god på næring i ritt men med en liten ramme som på min Hardrocx nå, så får jeg nå kun plass til en flaske. Helt håpløst selvfølgelig. Prøvde å kjøre med en i baklomma men det blir ikke tid til å fomle med den...... Jeg må finne på no lurt til neste ritt :-) Bli en kamel kanskje ;-)